Toolkit behavioural lenses now available in English

Designing for Behavioural Change randjeThe project Touchpoints, a collaborative effort by researchers from Utrecht University of Applied Sciences and professionals from the creative industry, aims to make theories and evidence from the behavioural sciences available for designers in such a way that these insights can be easily applied in designs for behaviour change.

The main result of the project is a basic toolbox containing tools based on the Persuasive by Design Model. This model offers a synergy of basic principles of behaviour and behaviour change. The tools are designed to fit any design method to ensure flexible use.

The tools in the toolkit aim to more effectively inform the design of behaviour change interventions by theory more effectively, as well as assessing target group characteristics and their behavioural ambitions and challenges. Model and tool focus on five key areas of behavioural change, i.e. habits and impulses, knowing and believing, seeing and realising, wanting and being able to, and doing and persisting.

The toolkit Behavioural Lenses contains the following tools:

  • The publication Designing for behavioural change
  • The Persuasive by Design behaviour change model
  • The Behavioural Lenses tool

In the publication Designing for Behavioural Change, authors Sander Hermsen and Reint Jan Renes state that designing of behavioural change artefacts such as campaigns, products and services, can have more impact. Governments, non-profit organisations and companies often invest a lot of time and money in their attempts to convince people to lead healthier and more sustainable lives. Despite that, a large part of behavioural change campaigns do not reach beyond their good intentions and the desired behaviour fails to materialize. Targeted use of recent insights from the behavioural sciences increases the success rate of campaigns, apps or interactive products and it enables designers to substantiate conceptual choices and prove the efficacy of interventions.

The publication brings a clear theoretical understanding and overview, exemplified in numerous examples, The main focus is both on responding to automatic behaviour, such as habits and impulses and on supporting conscious behaviour by factoring in the user’s motivation, knowledge, skills, resistance and social environment.

The full toolkit is available for €39,95 (not including VAT and shipping).

The publication Designing for Behavioural Change is available for €12,50.

The toolkit or the publication Designing for Behavioural Change only can be ordered by sending an email to info@ucreate.nl stating your name and address.

[/vc_column] [/vc_row]

De publicatie Ontwerpen voor gedragsverandering door Sander Hermsen en Reint Jan Renes biedt creatieve professionals tips en concrete handvatten voor het ontwerpen van effectieve persuasieve interventies, uitgaande van relevante en onderbouwde kennis uit de psychologie en aanverwante disciplines.

De publicatie is gebaseerd op het gedragsmodel ‘Persuasive by Design’. Het gericht inzetten van kennis uit ‘ontwerpen voor gedragsverandering’ vergroot de slagingskans van campagnes, apps of interactieve producten. De kennis helpt conceptuele keuzes te onderbouwen en de effectiviteit van interventies aan te tonen.

Renes & Hermsen geven een helder overzicht van relevante theorie, direct toegepast in relevante voorbeelden en uitgewerkt in een breed scala aan strategieën om gedrag te veranderen.

 

Het gedragsmodel ‘Persuasive by Design’ is ontwikkeld door Sander Hermsen en is gebaseerd op een breed scala aan sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het biedt handvatten voor het ontwerpen van persuasieve interventies, gebaseerd op relevante

inzichten uit gedragswetenschappen. ‘Persuasive by Design’ bevat drie basisprincipes en stelt ontwerpers in staat bestaande concepten te evalueren en interventies zodanig vorm te geven dat de autonomie van gebruikers wordt vergroot. Ook biedt het model de mogelijkheid om de analyse van doelgroepen en hun gewenste gedrag gestructureerd op te zetten. Veel Touchpoints-tools zijn gebaseerd op dit model en de onderliggende theorie.

 

‘The Behavioural Lenses’ –ofwel gedragslenzen- helpen designers en multidisciplinaire teams om scherper zicht op gedrag van de doelgroep te krijgen bij ontwerpen voor duurzaam en gezond gedrag. De verschillende ‘lenzen’ uit deze tool geven onder andere inzicht in hoe je automatische facetten van gedrag kunt beïnvloeden, hoe je doelgroep tegenover het doelgedrag staat en wat de motivatie van de doelgroep is.