Points are the new App!

jensOndanks het creatieve karakter van ontwerpers, zien we toch vaak tendensen waar alle ontwerpers zich door lijken te laten beperken. Deze tendensen zijn de reden dat ontwerpers met vlagen erg voorspelbaar zijn in wat ze opleveren aan opdrachtgevers. Afgelopen jaren was de trend om een app te ontwerpen. “Dit is de ideale oplossing voor zeg maar elk probleem”, moet men gedacht hebben. En als het niet dé oplossing was, werd er altijd alsnog een app bijgeleverd. Het maakte eigenlijk niet uit wat de vraag was, het antwoord was altijd een app. 

De trends zijn in de regel goed te herkennen in studentenprojecten. Door de sterke band van studenten met stagebedrijven en via bijbanen staan ze dichtbij de praktijk en nemen ze de dominante denkwijze mee in hun laatstejaars projecten. We kunnen dan ook met enige zekerheid zeggen de nieuwe trend te hebben ontdekt, waartegen de app het misschien wel zal gaan afleggen. Dit najaar presenteerden zes studententeams hun resultaten aan onze opdrachtgever, waarbij slechts één team níet met een punten- of beloningssysteem werkte. Mijn Noorse collega Karianne Rygh (product designer en design researcher) riep daarop enthousiast “Points are the new App!”

Punten kun je verdienen door gebruik te maken van de dienst; hoe meer punten, des te meer je kunt en mag van de aanbieder. Het mag voelen alsof de band tussen de aanbieder en de klant sterker wordt, om ambassadeurschap te versterken, het “ik vertel met trots dat ik klant ben bij jullie”-fenomeen. Klinkt makkelijk, maar is het absoluut niet. Dit soort systemen mogen niet te opdringerig overkomen, moeten duidelijke meerwaarde hebben en moeten passen bij de identiteit van de gebruikers, al met al een flinke opgave. Vooral omdat je het liefste waarde creëert die dicht bij de beleving van je gebruiker staat én dicht bij de beleving van het merk, dus je kunt je afvragen of handdoeken sparen bij het tankstation nog relevant is.

Read the Custom Essays review

As carried out by a Chartered Legal Executive

Customessays.co.uk review, actual based in the Ukraine

Updated: 1st December 2014

The review below was prepared by a qualified legal executive and gives an impartial report on the offers and claims made by Custom Essays via their website at custom-essays.co.uk. All details are correct at the time of publication.

A team bondng and trust exercise

Trust and transparency

  • Custom Essays do not accept visitors.
  • They claim to be based at 124 Blair Athol Road, Sheffield S11 7GD which is a residential terraced house. However there is substantial evidence freely available online to show that they are a Ukrainian company.

    See for example:
    http://contributor.yahoo.com/user/403368/voir_dire.html
    and
    http://voirdireveritas.blogspot.co.uk/.

  • Custom Essays is not a registered data controller. They guarantee full confidentiality but this is not supported in their terms.
Architecture plans and nuts and bolts of a custom made design

Originality and quality of work

  • Custom Essays guarantee that their work is 100% plagiarism free, and state that if you prove that your paper contains plagiarism they guarantee a full refund.
  • Custom Essays guarantee satisfaction and state that your paper will be revised until it is perfect. Of interest, in their terms and conditions they reserve the right to use “any relevant materials available – books, journals, newspapers, interviews, online publications and others – unless the client indicates some specific sources to be used”.
  • Custom Essays recruit through Academia Research (http://www.academia-research.com) to which we applied and were accepted. They conduct no checks whatsoever as to qualifications or identity as is evident from their application form (http://www.academia-research.com/writer/index.php?pg=join) which requests a resume and samples of work but no qualification or ID documents. All orders (regardless of subject or standard) are visible in the researcher control panel and typical fees paid to writers for an entire paper are $9 – $15.
A customer service headset on top of a laptop

Customer service

  • Customer service before the order was okay, although the operators do not sound English.
  • Poor post-sales customer service due to late delivery of essay and non delivery of requested amendments and no help provided for locating sources.
A pile of used books ready for resale

No resale/republish

  • Custom Essays state that once the essay is paid for, the copyright belongs to the Customer which presumably means it would not be resold or republished.
A money jar overspilling

Value for money

  • Custom Essays charge £64.80 / 1,000 words / undergraduate 2:1 essay. Custom Essays’ writer fees are typically $9 – $15 for the entire paper. Custom Essays charge fees that do not allow them the margin to hire professional UK writers at going rates to complete the work, so regardless of the promises they make on their websites, this simply isn’t achievable. This explains the poor quality of the work they provided.
The lights from a fast moving car

Speed of service

  • Custom Essays promise “compensation for the breach of the order deadline in the form of a credit or a discount to be used towards your next order”. They state that late delivery will not result in a refund.
  • Our test order was delivered late. The rewrite was also late and totally irrelevant to what we had ordered. After complaining again about this and gone back and forth for two weeks with no progress we asked for a refund and eventually this was processed without letting us know.

Find out more about the UK Essays difference

If you are looking for a genuine, UK based essay writing company then take a look below.

Esssay Writing Service

de-punten-transparantTrendbreker
Het is opvallend dat juist net nu wij deze trend zien versterken bij met name de online diensten en gedigitaliseerde systemen (OV, verzekeraars, banken, etc) één van de grondleggers van deze puntentrend in Nederland een flinke verandering aankondigt. Douwe Egberts, bekend van de spaarpunten op koffie-en theeverpakkingen, heeft aangekondigd het puntensysteem over te hevelen naar Blokker en te gaan stoppen met hun fysieke winkels. Menig ontwerper maakt zich hier natuurlijk ernstige zorgen om: wij hebben dit juweeltje van verbinding net ontdekt! We volgen met spanning en nieuwsgierigheid hoe dat experiment zal verlopen.

Jens Gijbels is vier dagen in de week werkzaam als design researcher bij het lectoraat Co-Design (Faculteit Natuur & Techniek, Hogeschool Utrecht). Hij houdt zich vooral bezig met toegepaste onderzoekstrajecten waarin studenten samen met het bedrijfsleven relevante ontwerpprojecten uitvoeren. Ook is hij coördinator van de minor Co-Design Studio, waar hij een programma ontwikkelt om derde- en vierdejaarsstudenten zich te laten specialiseren in co-design en design thinking. Bij Touchpoints is hij betrokken als docent-onderzoeker, waarbij hij zich onder andere bezighoudt met de opzet en uitvoering van het TouchpointsLab

Reageer